본문 바로가기
직장 (이직) + 대학원

독일 제약회사에서 연락이 왔다.

by Biopharma Explorer 2021. 5. 29.
반응형

3월 초 정도였나? 

내가 원하는 연봉 수준이 적혀있는 이력서를 업로드해서 독일 제약회사에 지원한 적이 있었다. 

 

일본에 있는 독일 지사가 아니고, 독일에 있는 회사다. 

지금은 일본에 있는 제약회사에서 일하고 있지만, 일본에만 머무르면 내 경력은 발전에 한계가 있기 때문에 일상적으로 유럽에 지원하고 있다. 

 

Unfortunately we have decided not to pursue your application at this time because other candidates’ qualifications more closely match the position requirements. Decisions are often made by taking into account only little details.

Nevertheless is your CV very interesting. We would like to add your profile to the application process for the position
. Using this link you can find more informations about the position:

Please read the job ad carefully and give us a short note wether you would like to be added to the application process or not. Thank you!
 

보통 떨어지면 떨어졌지, 그래도 관심이 있다면서 다른 포지션을 지원해보겠냐는 메일은 거의 없다. 그래도 긍정적인 포인트가 있다고 생각하고, 이 포지션에 지원하겠다고 답을 보냈었다....

 

답을 보낸 날짜를 확인해보니 2021. 3. 5

 

거의 3달이 지나서 비디오 면접을 보자고 연락이 왔다. ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

1. 그 회사에서 뽑으려던 사람하고 잘 안되었거나

2. 뽑으려는 하는 경력을 가진 사람들이 잘 지원하지 않아서

위와 같은 이유로 서류통과까지 거의 3개월이 걸린것일까? 

이유는 아무도 모른다 ㅋㅋㅋ

 

We would like to get to know you! Invitation to a Video Interview

Dear Dr. xx


thank you very much for your application and your interest in working with the.
 
You have awakened our curiosity! We wish to get to know you in a video interview.
It takes place on the following date:

 

June xx, 2021 from xx:00 o'clock to xx:45 o'clock (CET)


The video interview will take place via Zoom, a video conference tool. Please find the dial-in data at the end of this e-mail and dial in at the above mentioned time. If you have any questions regarding the Zoom connection, don’t hesitate to contact us!
 
The following persons will attend the video interview:

Mr. zz xx (Vice President Technical Development)

 

드디어 독일에 가는 것인가 하고 거하게 김치국 마시고 있다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

근데 되게 웃긴게, 면접 날짜를 협의하지 않고, 통보를 하네? 이건 좀 미친거 같음...

뭐 어차피 면접하기로 한날 재택근무하려고 했는데ㅋㅋㅋ 상관없기는 하다. 

반응형

댓글